2 baseball players sue Al-Jazeera over documentary on drugs

FILE - In this Dec. 22, 2011, file photo, Indianapolis Colts quarterback Peyton Manning stands on the field before the team's NFL football game against the Houston Texans in Indianapolis. Manning strongly denied a report set to air on Al Jazeera that contends the quarterback, now with the Denver Broncos, received human growth hormone through his wife during his recovery from neck fusion surgeries in 2011 in Indianapolis. In a statement Saturday night, Dec. 26, 2015, Manning said: "The allegation that I would do something like that is complete garbage and is totally made up. It never happened. Never." (AP Photo/AJ Mast, File)
FILE - In this Dec. 22, 2011, file photo, Indianapolis Colts quarterback Peyton Manning stands on the field before the team's NFL football game against the Houston Texans in Indianapolis. Manning strongly denied a report set to air on Al Jazeera that contends the quarterback, now with the Denver Broncos, received human growth hormone through his wife during his recovery from neck fusion surgeries in 2011 in Indianapolis. In a statement Saturday night, Dec. 26, 2015, Manning said: "The allegation that I would do something like that is complete garbage and is totally made up. It never happened. Never." (AP Photo/AJ Mast, File)

Two Major League Baseball players have filed defamation lawsuits against Al-Jazeera America over statements made in a documentary about performance-enhancing drugs in sports.

Ryan Zimmerman of the Washington Nationals and Ryan Howard of the Philadelphia Phillies filed the suits Tuesday in U.S. District Court in Washington. The suits refer to the documentary “The Dark Side: Secrets of Sports Doping,” which Al-Jazeera America broadcast Dec. 27.

The suit alleges that Charles Sly, a pharmacist who appeared in the documentary, made false statements when he said Zimmerman and Howard both took a human growth hormone.

The documentary also suggested that Denver Broncos quarterback Peyton Manning took HGH while recovering from neck surgery.

Each suit seeks an unspecified amount in damages.

A spokeswoman for Al-Jazeera America says the network will not comment.

(Copyright 2016 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.)

WKBN 27 First News provides commenting to allow for constructive discussion on the stories we cover. In order to comment here, you acknowledge you have read and agreed to our Terms of Service. Commenters who violate these terms, including use of vulgar language or racial slurs, will be banned. No links will be permitted. Please be respectful of the opinions of others. If you see an inappropriate comment, please flag it for our moderators to review.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s